Offertes en Bestellingen
Als u in onze (web) winkel een offerte opvraagt of een bestelling bij ons plaats, vragen we persoonlijke gegevens van u zodat wij de offerte of bestelling in onze administratie kunnen verwerken. Welke persoonsgegevens slaan we precies op en met welk doel?
Aanhef, voornaam, achternaam
Deze gegevens worden gebruikt om een bestelling of offerte op uw naam te zetten. Daarnaast kunnen we u netjes een bevestiging sturen van uw bestelling of offerte en u bij uw naam aanspreken. Dat is wel zo klantgericht.
In sommige gevallen is degene die de bestelling plaatst of de offerte aanvraagt iemand anders dan de ontvanger van de bestelling of offerte. In dat geval slaan we zowel de gegevens op van de opdrachtgever als van de ontvanger.
Adresgegevens
In sommige gevallen kunt u onze producten na aankoop in onze shoowroom direct meenemen. In de meeste gevallen (zoals bij online aankopen) zullen wij de producten bij u thuis bezorgen. We gebruiken dan uw adresgegevens om de producten van uw bestelling af te leveren op het juiste adres.
Indien het bezorgadres anders is dan het adres van de opdrachtgever en/of het factuuradres, zullen wij ook het adres van de opdrachtgever en het factuuradres opvragen en opslaan.
Gegevens rondom uw bezorgsituatie
Onze bezorgers brengen uw producten vaak tot in de slaapkamer. U zult begrijpen dat een zwaar bed naar boven dragen geen eenvoudige opgave is. Om die reden vragen wij in de winkels en online al wat uw bezorgsituatie is aan de hand van drie vragen:
1. Wat is uw woonsituatie (bijvoorbeeld woonhuis, flat, appartement)?
2. Naar welke etage moeten uw producten worden gebracht?
3. Is er een lift aanwezig?
Telefoonnummer
We gebruiken uw telefoonnummer om u te informeren over het tijdvak waarbinnen we uw bestelling komen brengen. Zonder dit telefoonnummer kunnen wij u niet snel en u niet op de hoogte stellen van het moment van de levering.
Daarnaast gebruiken wij uw telefoonnummer wanneer wij een belangrijke mededeling moeten doen over uw aankoop (bijvoorbeeld over de wijziging van de leverdatum of tijdstip of als uw aankoop niet meer op voorraad is).
E-mailadres
We gebruiken uw e-mailadres voor informatie over uw aankoop en het verdere verloop van uw bestelling. Zo informeren wij u per email over de bevestiging van uw bestelling, bestellingwijzigingen en de levering.
Eventuele offertes die u via de app aanvraagt worden naar de showroom gemaild zodat de slaapadviseur in de showroom deze met u kan omzetten in een order. Deze gegevens slaan we in de app niet op. Ook de door u gekozen favoriete producten die u al dan niet naar uzelf mailt worden door Anybed niet opgeslagen.
Betaalgegevens
Wij maken geen gebruik van een betaalomgeving in onze showroom. We bieden dus geen mogelijkheden aan te betalen in onze showroom.
Wel gebruiken we uw bankrekeningnummer als u geld van ons terugkrijgt, bijvoorbeeld in geval van een retour.
Wanneer u online met Ideal betaalt, sturen we uw betaalgegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar Molly. Zij voeren onze online betalingen uit. Anybed slaat in die gevallen nooit zelf uw betaalgegevens op. Wij krijgen dus uw bankgegevens niet te zien, Molly vertelt ons alleen of de betaling is gelukt of niet.